Aktuality
Karviná má od ČEZu elektromobil
Dnes převzalo město od ČEZu do užívání první elektromobil, malé autíčko bude sloužit především magistrátu k běžným denním pojížďkám po městě – odboru sociálnímu pro terénní práci, odborům správnímu, stavebnímu… Auto máme pronajaté, tedy - nulové byly pořizovací náklady, měsíčně vyjde nabíjení tak do sta korun. Levné, šetří náklady i ovzduší. A k ekologizaci dopravy ve městě - kromě velké podpory cyklodopravy ve městě je tedy tento vůz příspěvkem dalším - malým, ale dobrým. Plánujeme s ČEZem zřídit ve městě veřejnou nabíjecí stanici ještě do konce roku, naše auto prozatím budeme garážovat u nás a tam také nabíjet.
Auto přebíral a první jízdu kolem radnice v centru absolvoval spolu a tajemníkem magistrátu Romanem Nogolem primátor města Tomáš Hanzel.
OBCHVAT KARVINÉ KONEČNĚ PO LETECH ČEKÁNÍ BUDE!!! PRIMÁTOR PŘESVĚDČIL MINISTRA DOPRAVY
Karviná bude mít konečně silniční obchvat, který uleví dopravě v centru města, přispěje k lepšímu ovzduší a je nyní nezbytný také pro napojení na plánovanou průmyslovou zónu Barbora. Primátor Tomáš Hanzel přivezl dobré zprávy z jednání s ministrem dopravy. „Po téměř dvaceti letech vyjednávání jsme dosáhli svého, konečně je tu ministr dopravy, který je vstřícný k našim argumentům a uvědomuje si, že Karviná obchvat životně potřebuje. Psali jsme stohy dopisů různým ministrům, lobbovali, připravili jsme na naší úrovni vše potřebné, máme dokonce stavební povolení na část stavby …. ale pořád nic. Ministr Prachař nás přijal ihned a slíbil zařadit obchvat do priorit. Už to máme potvrzené, přípravy začnou letos,“ netají radost primátor Hanzel.
Obchvat města je v územních plánech od roku 1977, v roce 2008 byl opětovně v investičních akcích z rozhodnutí tehdejšího ministra dopravy zrušen a od té doby přes četné urgence ze strany města je ministr Prachař prvním ministrem dopravy, který na argumenty slyší. Náklady byly v roce 2008 odhadnuty na 650 miliónů, ale mohou se dle aktualizace projektu změnit, také výběrová řízení (soutěže) na dodavatele mohou náklady snížit. Trasa obchvatu je dána, je projekt, skončilo územní řízení a na část stavby je platné stavební povolení. Město tedy už udělalo maximum ze své strany a je připraveno státu dále pomoci například s výkupy.
Obchvat by měl dopravu odklonit z Nádražní ulice od železnice už před vjezdem do centra města, povede nad jezerem u Lodiček podél zámeckého parku a z Karviné na český Těšín vyvede dopravu za Darkovem.
15-17 tisíc aut projede centrem města každý pracovní den – po třídě 17.listopadu. Dnes nemají řidiči jinou důstojnou silnici pro průjezd městem a pak dále na Slovensko a Polsko. Částečně dopravu od Ostravy už řeší dálnice z Ostravy na Bohumín, ale tranzit přes město ani směr na Polsko a Slovensko zatím jinak řešit nelze.
Potvrzení nám včera přišlo z MD: rozhodovala investiční komise ministerstva. Primátor byl na jednání zhruba před týdnem.